увійтизареєструватися
Україна - Свидовець пам'ятки
Свидовець визначні місця, що цікавого.
21 травня 2014
додати
свій голос

Повернувшись з походу по Мармаросів, я вже точно знала, що обов'язково піду в гори знову. І це « знову» не змусило себе довго чекати - рівно через місяць наша дружна компанія знову вирушила в Карпати. Цього разу маршрут проходив по гірському масиву Свидовець, а його метою було озеро Ворожеска.

Похід в Карпати: Свидовець і озеро Ворожеска
Вже знайоме з минулої поїздки початок: автобус, нічні посиденьки на івано- франківському ж / д вокзалі, дизель -поїзд, і ми в селищі Ясіня ( смт.Ясіня, Рахівський р- н, Закарпатська обл. ). Теоретично, наш похід мав розпочатися вже тут, але практично, ми застопили проїжджав повз бусик і проїхалися до сусіднього села Чорна Тиса, скоротивши тим самим свій шлях на пару кілометрів. Ну а далі все-таки ніжками.
Надивившись в неті фотографій і начитавшись історій, як люди ходять цим маршрутом з маленькими дітками, я налаштувалася на приємну прогулянку до милого гірському озеру. І спочатку саме так все і було.
Ранній ранок, туман, краса....
Похід в Карпати: Свидовець і озеро Ворожеска
Перший привал, сніданок, ліпота....
Незважаючи на те, що вже вересень, місцями траплялися цілі галявини квітів..
Йти було порівняно легко і приємно - широка рівна дорога, плавний підйом..

У лісі наше око радували червоні шапочки мухоморів. Їх було ну дуже багато, ми навіть охрестили цю дорогу "стежкою мухоморів »..
А потім, в просвітах між деревами здалися гірські вершини... покриті снігом. Вони були далекі й прекрасні..
Поступово ситуація змінювалася. Ми піднімалися все вище, дорога перетворилася на стежку, ставало все холодніше, вітер сильніше, і сніг ми бачили вже не тільки на далеких вершинах, а й у себе під ногами..
Далі - гірше: скориставшись послугами GPS- навігатора, ми збилися з шляху, стежка була безнадійно втрачена, і підніматися довелося навпростець по досить крутому схилу, нахабно топчучи густі зарості чорниці ( іноді ховається за них руками, щоб не скотитися вниз)..
Похід в Карпати: Свидовець і озеро Ворожеска
На ходу заїдаючи свою досаду свіжомороженої чорницею, ми повільно але впевнено видиралися вгору.
Потім зарості чорниці закінчилися... і почалися зарості ялівцю..
Продиратися через них було зовсім нелегко, так що коли ми піднялися на Свидовецький хребет, я вже остаточно вибилася з сил і готова була визнати озеро Ворожеска в першій же калюжі..
Похід в Карпати: Свидовець і озеро Ворожеска
Але одного мого визнання було недостатньо, всі інші пішли далеко вперед, довелося слідувати за ними.
Пронизливий вітер, сніг під ногами і абсолютно незвичні краєвиди навколо... Приблизно так я уявляла собі Чукотку..
Ноги повністю промокли, крижаний вітер наполегливо прагнув пробратися під одяг, але я вже не відчувала холоду, всі відчуття відійшли на задній план, поступившись місцем зору, адже такий непривітною і суворою, але все-таки краси, я ще ніколи не бачила..
А потім ми побачили їх - два озерця, що ховаються за однією назвою « Ворожеска ».
Назва пов'язана зі словом вороже (укр. вороже ). Є навіть легенда, як два брати, які полюбили одну дівчину ( Марічку ), влаштували заплив на озері, мовляв, хто швидше перепливе, тому й дістанеться Марічка. Але несподівано почалася буря, обох братів накрило хвилею, і вони потонули. Невтішна мати, у якої замість двох синів і однієї невістки не залишилося нікого, прибігла до озера і довго кричала « чому таке вороже ? » (Чому таке вороже ). Так і стали називати озеро Ворожеска.
Сказати чесно, озера ці здалися мені нічим не краще, побаченої раніше калюжі..
Похід в Карпати: Свидовець і озеро Ворожеска
Радував тільки той факт, що ми, нарешті, прийшли, а значить зараз буде намет, вечеря, вогнище. Але навіть ця дрібна радість була затьмарена - незважаючи на те, що місцевість з усіх боків захищена горами, вітер гуляв зовсім немилосердний. Вперше ми зіткнулися з тим, що багаття абсолютно не грів. Ворожеска виявилася дійсно ворожої. Так що, швидко проковтнувши гаряча вечеря, ми розбіглися по наметах.
Ранок видався таким же вітряним і холодним, вилазити з намету ніяк не хотілося.
Похід в Карпати: Свидовець і озеро Ворожеска
Але були й охочі скупатися во ( ворожому ) гірському озері, яких не лякали, ні зловісна легенда, ні погода..

Поки одні, натягуючи на себе всю наявну одяг, готувалися покинути намети, інші, навпаки, знявши одяг, купалися в озері, шеф -кухар чаклував біля багаття - макарони по- Ворожеска (макарони, над якими сушилася взуття та інші деталі одягу)..
Ну а потім сніданок і зворотний шлях.
Може тому, що ми вже покидали це місце, природа вирішила зробити нам подарунок - на час виглянуло сонечко, в променях якого озера здавалися вже набагато привітніше і симпатичніше..
Похід в Карпати: Свидовець і озеро Ворожеска
А далі крутий підйом по слизькій стежці через густі кущі
і ми знову на хребті. І знову вітер, сніг (місцями бруд ) і суворі краєвиди..

Поверталися ми трохи іншим шляхом - через гірськолижний курорт Драгобрат, обійшовши траверсом гору Стіг ( Стіг )..
Похід в Карпати: Свидовець і озеро Ворожеска
А ось вниз спускалися якраз з лижних трасах. Відсутність лиж та снігу заповнювало присутність уяви :)
Ось таким вийшов наш похід. Хтось вважає цей маршрут легким і простим, але у нас вийшов трохи ускладнений варіант.
Час поїздки - 22-23 вересня 2012.

Автор статьи Алла Склярова, больше моих статей вы найдете на моем блоге http://sk-alla.livejournal.com
Понравилось:
ДААА!
ВІДГУКИ "ПОХІД В КАРПАТИ: СВИДОВЕЦЬ І ОЗЕРО ВОРОЖЕСКА"
ім'я
коментар
УРА! Відгук реєстрації не вимагає!
Погода в Києвіінше місто
вдень:0...0 °C
вночі:0...0 °C
Останні коментарі
Вікторія, 11:58
Вікторія, 11:53
Вопрос-Ответ
5 случайных отчетов
Чернігів - одне з найстаріших міст України, другий за значимістю...
Що читали російські народні казки, звичайно, пам'ятають...
Кажуть, одного разу секретний агент 007 зійшов з розуму,...
Подорожуючи влітку по Західній Україні, ми заїхали попити...
У Карпатах збереглося досить багато дерев'яних церков...