увійтизареєструватися
Україна - Боржавський хребет пам'ятки
Боржавський хребет визначні місця, що цікавого.
25 травня 2014
додати
свій голос

Щороку з настанням осені в моєму житті настає пора..., ні, не « очей чарівність », а просто сумовита..., пора поганого настрою, депресії, апатії... Спочатку хочеться плакати, а потім - укутати з головою в теплий плед і впасти в зимову сплячку. Але на цей раз знайшлося досить ефективні ліки - нова поїздка в Карпати, а саме район, іменований Боржава.

Похід в Карпати: Боржавський хребет
Чому цей гірський масив отримав таку назву, мені не вдалося як слід дізнатися, відомо лише, що там бере початок однойменна річка Боржава - права притока Тиси. Деякі лінгвісти, витончений в своїх вишукуваннях, вбачають зв'язок з чуваською мовою і трактують назва річки як « крижана вода » (від чуваського « пар шиви »). Мені складно оцінити правильність таких суджень, тому перейду -ка я краще до розповіді про сам поході.
Отже, відпрацювавши чергову нічим не примітну, нудну і тяжку трудову тиждень, ввечері п'ятниці ми покинули своє місто. Компанія зібралася настільки маленька, що всі ми вмістилися в одну машину, яка досить швидко довезла нас до Карпатських гір.
Вперше в житті мені довелося зупинятися на привал і встановлювати намет не встигнувши пройти і пару метрів, причому робити це ще й серед ночі в світлі ліхтариків ( досить незручно, але зате весело ). А потім відразу багаття, вечеря і розмови « про життя, всесвіту і взагалі... ». Початок походу видалося незвично розслабленим і ледачим.
Ранок наступного дня наполегливо прагнуло порадувати нас красивими пейзажами,.
Похід в Карпати: Боржавський хребет
але « радіти» було ніколи, ми поспішали зустріти ще одного учасника (точніше учасницю ) нашого походу, вона приїжджала з Ужгорода в Воловець рівно в 8.
І ось, коли вся команда вже в зборі, машина « прибудована » на території однієї з баз відпочинку при в'їзді в заповідну зону водоспаду Шипіт, можна починати піший похід. Йти, правда, довелося недовго, практично відразу ми зробили новий привал на сніданок недалеко від водоспаду.
Місце красиве, погода сприятлива, от і зависли ми в цьому дивовижному куточку ще на кілька годин..
Похід в Карпати: Боржавський хребет

Шипіт ( Шипіт ) вважається одним з найкрасивіших водоспадів Закарпаття. Висота його близько 14 м, знаходиться на річці Пилипець приблизно в 6 км від села з такою ж назвою ( Пилипець ) і в 10 км від селища Воловець. Назва водоспаду походить від українського слова « Шепіт » ( шепіт ) - така асоціація склалася у людей з шумом водоспаду.
Взагалі- відвідання водоспаду, як втім і будь заповідної зони в нашій країні, задоволення платне, але чи то тому, що ми прибули надто рано, або плата стягується тільки за в'їзд автотранспорту, але грошей з нас ніхто не брав. Так що красою водоспаду в цей раз ми насолоджувалися абсолютно безкоштовно..

Відчайдушно промерзнув весь попередній похід по Карпатам, на цей раз я підготувалася - утеплив як могла, не забула навіть про лижний комбінезон. І спочатку він виявився дуже до речі - біля водоспаду було досить прохолодно. Але як тільки ми почали підйом в гори, так відразу стало набагато тепліше, і ми потроху почали скидати одяг..
Похід в Карпати: Боржавський хребет
Чим вище ми піднімалися, тим яскравіше світило сонце, і тим менше одягу залишалося на нас :) І це, не дивлячись на те, що надворі жовтень..
Але головне, закінчився ліс, ми вийшли на полонину і перед нами відкрилися гори.
Перше враження було... так, нічого особливого, що не гори, а скоріше пагорби. Тільки потім, піднявшись на хребет і ще раз окинувши поглядом, я оцінила їх своєрідну красу. Так, вони невисокі (найвища точка - гора Стій, 1681 м) і немає у них того грізного величі, змушує тремтіти душу і прискорено битися серце, але у них є інше - миле зачарування. Здалеку вони здаються м'якими, немов обтягнуті оксамитом..
Похід в Карпати: Боржавський хребет

А ще ці гори нагадали мені собачок породи Шар-пей - є якась схожість в їх оксамитових складочках..
Йти по хребту було легко, тепло і радісно..

І ось вже здалася наша галявина для ночівлі..
Похід в Карпати: Боржавський хребет
Розбивати табір було ще рано, так що частина групи вирушила на гору Стій ( Стій ), так сказати, нагуляти апетит перед вечерею. Ми з чоловіком вирішили, що у нас проблем з апетитом немає, тому залишилися на місці і зайнялися поїданням брусниці - чорниці. Чорниця, вже почала здавати свої позиції, її було мало, та й смак зовсім не той, а от брусниця була в самому розпалі!
День, як і належить, закінчився вечерею біля багаття..
А вранці, ні світ ні зоря, « мисливці за прекрасним», вже були у всеозброєнні..
Похід в Карпати: Боржавський хребет
Поки одні намагалися зловити вислизає мить ранкової зорі,.

а інші думали про хліб насущний,.
я солодко спала. Вперше в житті мені вдалося виспатися в похідних умовах в наметі. Мені навіть снилися сни - літо, сонце, море... Втім, сонце мені не тільки снилося, коли я виглянула з намету, воно вже світило щосили, було тепло як влітку, а навколо море..., море гір.
Ліниво поснідавши, ми стали ліниво збиратися, то вже дуже ліниво....
Похід в Карпати: Боржавський хребет
Покидати це місце нікому не хотілося. І поверталися ми теж дуже повільно і ліниво, підставляючи обличчя ласкавим променям сонця, під'їду на ходу брусницю і милуючись яскравими барвами осені..

На цей раз Карпати виявилися теплими і привітними, а похід - ліниво розслабленим. Ми не підкорювали вершин, що не перемагали себе, а просто вдихали свіже гірське повітря, грілися на сонечку, ласували брусницею, загалом, насолоджувалися життям. Але той момент це було якраз те, що потрібно!
Час поїздки - 19 - 21 жовтня 2012.

Автор статьи Алла Склярова, больше моих статей вы найдете на моем блоге http://sk-alla.livejournal.com
Понравилось:
ДААА!
ВІДГУКИ "ПОХІД В КАРПАТИ: БОРЖАВСЬКИЙ ХРЕБЕТ"
ім'я
коментар
УРА! Відгук реєстрації не вимагає!
Погода в Києвіінше місто
вдень:0...0 °C
вночі:0...0 °C
Останні коментарі
Вікторія, 11:58
Вікторія, 11:53
Вопрос-Ответ
5 случайных отчетов
Бучач - маленьке містечко (12 тис. жителів) в півтора годинах...
Щороку люди з нетерпінням чекають травневих свят. Зазвичай...
Наприкінці вересня побував на західній Україні. Мета поїздки...
Останнім часом приїжджаю в Київ в якості туриста і щоразу...
На минулих вихідних їздили в цікаве місце, що знаходиться...